Personal Home Sauna - Sebuah Pelaburan dalam Kesihatan Anda

Personal Home Sauna - Sebuah Pelaburan dalam Kesihatan Anda

Kepentingan dalam menggunakan sauna untuk melegakan otot yang letih, melepaskan tekanan dan peluh toksin telah meningkat dalam beberapa tahun kebelakangan ini terutama sejak terdapat banyak lagi pilihan untuk mempunyai anda sendiri dalam sistem rumah sauna. Anda tidak lagi perlu menjadi ahli kepada kelab kesihatan untuk meraih faedah daripada rawatan sauna. Anda boleh menikmati faedah-faedah yang indah mempunyai sauna anda sendiri di rumah anda untuk digunakan bila-bila masa hari.

Manakala unit rumah mungkin kelihatan agak mahal, selepas anda mempertimbangkan keahlian kelab kesihatan, memandu ke dan dari kelab dan sepanjang masa yang dibelanjakan seperti berada di rumah di kelab itu, harga yang berbaloi. Terutamanya mengetahui bahawa anda telah melabur dalam sesuatu yang akan membayar untuk dirinya sendiri mungkin dalam satu atau dua tahun.

Jika anda mahu sauna di rumah anda, tetapi anda tidak mahu ia dibina, anda boleh membeli yang dibuat unit siap yang boleh dimasukkan ke dalam bersenam bilik, bawah tanah, garaj atau kawasan lain di rumah anda. Terdapat pelbagai saiz dari yang untuk memilih dan ada yang akan menampung pengguna tunggal dan ada yang akan membenarkan dua atau lebih orang dalam. Mereka datang dengan sendiri unit pemanas elektrik mereka dan yang paling akan membolehkan sama ada pilihan yang kering atau wap.

Pemanas datang dengan batu supaya anda boleh menitis air ke atas manusia membuat wap di sauna. Ianya dibina dengan ruang tempat duduk, lantai, siling dan tingkap bagi mereka yang mungkin agak claustrophobic dalam apa-apa ruang yang kecil. Mereka benar-benar tertutup dan semua yang anda perlu lakukan apabila anda membeli salah satu, adalah untuk mendapatkan ia ditubuhkan dalam apa jua ruang yang anda telah ditetapkan.

Satu lagi jenis unit sauna peribadi yang dibuat untuk hanya satu orang dan dipanaskan oleh haba berseri. Kebanyakan adalah unit yang lebih kecil yang membenarkan ruang tempat duduk dan benar-benar zip sekitar orang yang di dalam semasa kepala mereka terdedah di luar. Ramai orang yang menggunakan sauna berseri mendakwa bahawa mereka seolah-olah bertolak ansur dengan mereka jauh lebih baik daripada sauna tradisional. Mereka juga sangat mudah alih dan cahaya berat badan.

Jika anda suka manfaat rawatan sauna, tetapi bosan pergi ke kelab kesihatan sepanjang masa, mengapa tidak melabur dalam sauna rumah peribadi? Ia boleh menjadi salah satu yang terbaik keputusan jangka panjang yang anda buat untuk kesihatan anda dan kesejahteraan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar