Mudah Pemulihan semula jadi untuk selesema

Mudah Pemulihan semula jadi untuk selesema

Ubat dapur semula jadi bekerja lebih baik untuk setiap pelbagai hari selsema biasa daripada di kaunter dadah sintetik. Lebih ubat kaunter hanya sekadar topeng gejala. Ia tidak merawat penyakit mahupun membantu badan memulihkan diri sendiri. Malah beberapa bahan kimia dalam orang-orang ubat-ubatan boleh benar-benar memudaratkan jika terlalu banyak diambil. Herba sebaliknya lebih seperti nutrien dan bertindak secara holistik. Mereka mengandungi vitamin, mineral dan nutrien lain yang mengukuhkan sistem imun dan membantu badan memulihkan diri sendiri.

Anda boleh menggunakan pelbagai herba, rempah, dan buah-buahan yang anda ada dalam dapur anda sudah. Berikut adalah beberapa orang yang mudah:

1. Salah satu yang terbaik dan paling mudah ialah segelas air suam dengan setengah lemon atau limau diperah dalam dan manis dengan sudu meja penuh madu. Minum ini tiga kali sehari. Ia akan melegakan sakit tekak anda dan ekspektoran An. Vitamin c dalam limau akan mengukuhkan sistem imun.

2. Sama seperti anda berasa sejuk dan datang di atas adalah apabila anda mengumandangkan ulas bawang putih dan mengunyah. Ramai orang tidak suka idea mengunyah bawang putih tetapi tiada apa-apa seperti itu menahan atau selesema. Jika anda tidak boleh berdiri memakannya baris kemudian tambah bawang putih dihancurkan kepada teh herba kegemaran anda, reneh bersama-sama untuk beberapa minit dan minum susu campur madu.

3. Lain-lain remedi semula jadi lebih mudah menambah kayu manis, bunga cengkih dan halia untuk teh pudina dan reneh bersama-sama selama 5 minit dan minum tiga kali sehari susu campur madu.

4. Tambah kira-kira setengah sudu teh cili untuk air mendidih dan minum sehingga. Jika ini adalah terlalu banyak menambah cili sup ayam dan makan.

5. teh lebih eksotik adalah pinggul meningkat. Ia mempunyai ujian kaya indah buah-buahan dan aroma. Masak selama 5 minit dan minum secawan susu campur madu sebelum tidur.

6. Bagi orang dewasa anda boleh rebus secawan wain dan minuman panas sebelum tidur.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar