Hidroterapi - Adakah ia Selamat?

Hidroterapi - Adakah ia Selamat?
Apa ini?
Hidroterapi adalah satu teknik di mana air digunakan untuk badan untuk memberi tenaga dan mengarahkan aliran
darah dan limfa (limfa adalah komponen yang ditapis darah yang menjalankan bahan buangan * dari sel-sel. Ada 3 kali limfa tambahan dalam badan manusia daripada darah.) Dengan menggalakkan aliran darah segar dan limfa ke kawasan, membantu pengobatan air menyuburkan sel-sel dan pendahuluan pertumbuhan semula tisu, yang membolehkan badan untuk sembuh dari penyakit atau kecacatan fizikal.
Bagaimanakah ia berfungsi?
Air adalah kenderaan yang paling berkesan untuk menyalurkan panas dan sejuk. Permohonan praktikal air suam atau panas menyebabkan arteri dan urat untuk membesarkan, membawa darah tambahan dan limfa untuk kawasan. Sejuk, di sisi lain, membuat arteri dan vena kompres, yang memaksa darah dan limfa jauh. Ini masuk dan keluar pergerakan darah dan limfa memperkenalkan oksigen dan nutrien segar dan membuang toksin dan bahan buangan *.
Terdapat banyak kaedah untuk menggunakan hidroterapi. Mereka mungkin termasuk penggunaan pancuran, tab mandi, tuala direndam air, kepingan direndam air, dan proses lain.
Sesetengah orang menggunakan hidroterapi sebagai pencegahan a. Mempunyai mandi setiap hari di mana anda ganti air panas dan sejuk sepanjang tulang belakang, misalnya akan membantu memberi tenaga kepada sistem saraf. Ini berturut-turut mencetuskan off peredaran yang lebih baik kepada perut, paru-paru, dan jantung.
Apa Ia Bolehkah Adakah Untuk Anda?
Hampir semua penyakit boleh dibantu oleh hidroterapi kerana kebanyakan penyakit melibatkan keradangan, jangkitan, atau ia melibatkan kedua-duanya. Penggunaan air panas dan sejuk edaran betters air, yang adalah amat penting untuk mengurangkan jangkitan dan keradangan. Pakar-pakar perubatan naturopathic, yang dilatih dalam hidroterapi percaya bahawa kebanyakan profesional penjagaan kesihatan amat undervalue kepentingan memperbaiki peredaran sebagai cara untuk menyembuhkan penyakit.
Adakah Ia Selamat?
Sejak hidroterapi adalah penggunaan tidak lebih daripada aplikasi air, ia adalah selamat untuk kebanyakan orang. Mereka yang telah mengurangkan sensasi di anggota badan mereka (gejala yang biasa diabetes), bagaimanapun, tidak perlu menggunakan terapi ini. Oleh kerana manusia dengan masalah ini mungkin tidak dapat memberitahu apabila aplikasi air panas terlalu panas, ada kemungkinan peningkatan terbakar.
Apabila menggunakan hidroterapi, ia adalah penting untuk tidak menamatkan rawatan apabila anda berada sejuk; ini boleh membuat penyakit lebih teruk. Anda harus selalu berakhir rawatan apabila anda berasa panas.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar