Bantuan semula jadi First Home Pemulihan Bahagian Satu

Bantuan semula jadi First Home Pemulihan Bahagian Satu

Selamat datang ke bahagian pertama rawatan rumah pertolongan cemas semula jadi. Kami akan melindungi penggunaan minyak herba penting, tumbuh-tumbuhan taman yang sama dan bahan-bahan almari dapur yang semua sangat baik untuk merawat keadaan ringan yang boleh berlaku bila-bila masa dalam kehidupan seharian kita. Sentiasa ingat bahawa jika gejala-gejala anda gigih dan atau serius, dapatkan nasihat perubatan yang berkelayakan.

Gigitan dan sengatan:

Untuk sengatan tawon menggunakan cuka atau jus lemon dari lemon segar. Memerah beberapa titik ke bola kapas supaya ia baik tepu tetapi tidak menitis dan sapukan pada sengatan sehingga anda berasa lega.

Untuk lebah menyengat membuat pes bikarbonat soda dan sedikit air. Pek pes ke sengatan dan biarkan sehingga berhenti rasa pedih. Untuk beberapa sengatan lebah memanggil ambulans dengan segera.

Untuk gigitan nyamuk menggunakan teh minyak pokok atau lidah buaya terus dari tumbuhan atau gel lidah buaya untuk memberikan kelegaan daripada gatal-gatal.

Untuk menyengat melukakan hati dari nettles rasa pedih menggunakan daun burdock renyuk dan putih daun renyuk pada sengatan. Minyak lavender juga boleh digunakan sebagai boleh pes bikarbonat soda dan air.

Lepuh:

Witch hazel adalah sangat menenangkan dan berkesan untuk digunakan pada lepuh.

Minyak lavender juga boleh digunakan dan digunakan dengan bola kapas.

Air masin boleh digunakan. Ia adalah disinfektan sangat berkesan, menggunakan 1 sudu teh garam dalam 1 cawan air. Pastikan ia benar-benar dibubarkan dan memohon dengan bola kapas.

Aloe Vera, sekali lagi, adalah amat berkesan dan boleh digunakan sebagai gel atau terus dari tumbuhan aloe, yang merupakan yang paling berkesan untuk kedua-dua.

Ubat Penyelamat juga telah terbukti sangat berkesan.

Lebam:

Krim atau Arnica Arnica tablet yang sangat baik untuk mempercepatkan penyembuhan lebam.

Pek sejuk Mudah menyediakan bantuan segera. Satu beg kacang beku akan melakukan dengan baik.

Witch hazel juga sangat baik untuk-pukulan.

Cuka com akhbar juga boleh digunakan dengan merendam kain muka atau sekeping kain kasa dalam cuka dan memohon kepada kawasan yang lebam.

Daun kubis Hot! Saya anak anda tidak, stim beberapa daun kubis Savoy dan terpakai bagi kawasan yang lebam. Sedikit berbau tetapi sudah cukup!

Ubat-ubatan ini pertolongan cemas semulajadi adalah cara yang amat berkesan, mudah dan mudah untuk merawat penyakit biasa ini. Sila perhatikan semula jadi pertama remedi bantuan bahagian dua.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar