Pencegahan MRSA Untuk Atlet - Adakah Bilik Locker saya betul Dilindungi?

Pencegahan MRSA Untuk Atlet - Adakah Bilik Locker saya betul Dilindungi?

Pada hari ini dan umur bug Super, sebagai Jurulatih, Pengurus atau Jurulatih Athletic, anda perlu tanya diri anda, "Adakah bilik persalinan saya dilindungi dengan sempurna daripada bakteria MRSA itu"?

Apakah MRSA?

MRSA adalah Methicillin tahan Staphylococcus aureus (MRSA) adalah bakteria yang bertanggungjawab untuk jangkitan pada manusia dengan banyak jangkitan sukar untuk dirawat kerana rintangan bakteria untuk sekumpulan besar antibiotik dikenali sebagai beta-lactams, yang termasuk penisilin dan cephalosporins . MRSA sering Kecil dikategorikan sebagai MRSA masyarakat yang diperolehi MRSA (CA-MRSA) atau penjagaan kesihatan bersekutu (HA-MRSA). Laporan baru-baru ini telah mengambil perhatian Amerika Syarikat 300 dan 400 strain CA-MRSA telah berkembang ke tahap masyarakat yang diperolehi yang menyerang sihat kanak-kanak dan atlet profesional menjadikannya sangat berbeza daripada ketegangan tradisional MRSA yang menjejaskan imun dikompromi. Memandangkan ini, kepentingan program disinfeksi dan dengan keberkesanan yang terbukti terhadap CA-MRSA 300 dan 400 adalah paling utama.

Bagaimana MRSA disebarkan?

MRSA adalah sebagian besar merebak dari seorang ke seorang yang lain melalui sentuhan kulit secara langsung atau hubungan dengan item dikongsi atau permukaan (contohnya, tuala, pembalut yang digunakan, peralatan berat latihan, peralatan taman permainan, sintetik turf, dan lain-lain) yang telah berada dalam hubungan dengan seseorang jangkitan. Bakteria yang tidak dilakukan di udara dan tidak tinggal di dalam tanah. Memandangkan ini, MRSA disebarkan dengan lebih mudah di kalangan atlet kerana mereka:

Telah berulang dan kerap kulit ke kulit.
Memperoleh rekahan pada kulit seperti luka dan melecet jika dibiarkan terdedah membolehkan Staph dan MRSA untuk masuk dan menyebabkan jangkitan.
Menghabiskan banyak masa di sekitar barangan dan permukaan yang bersentuhan kulit secara langsung dengan bakteria.
Bagaimana saya boleh melindungi bilik loker saya terhadap MRSA?
Sebagai Jurulatih, Pengurus dan Jurulatih Athletic, anda boleh menjadi garis utama pertahanan terhadap MRSA. Jika anda adalah orang ini, tanya diri anda, adakah saya melakukan segala yang mungkin untuk melindungi kakitangan saya, Pemain dan Menentang Pemain dari jangkitan MRSA? Oleh yang demikian, protokol yang betul untuk kebersihan bilik persalinan mesti berada di tempat. Pastikan anda hubungi Pegawai Kesihatan tempatan, Pentadbir Daerah, Organisasi Attorneys, dan lain-lain untuk input untuk memastikan protokol anda membangunkan adalah betul, mematuhi mana-mana kaedah yang diguna pakai dan / atau prosedur dan memenuhi apa-apa kehendak undang-undang dalam bidang kuasa subjek anda. Berikut adalah garis panduan yang mudah untuk anda mula untuk membangunkan protokol bilik persalinan anda:

Menghendaki orang yang bertanggungjawab untuk membersihkan bilik persalinan sedang menggunakan ubat pembasmi kuman yang membunuh 300 dan 400 terikan MRSA (banyak produk mendakwa pembunuhan MRSA, tetapi tidak lulus ujian untuk membunuh strain ini)
Menyediakan secara bertulis prosedur pembersihan untuk semua kakitangan pembersihan bilik persalinan.
Memerlukan semua tuala di bilik persalinan atau digunakan semasa aktiviti sukan adalah penggunaan tunggal, dan tidak dikongsi.
Menghapuskan penggunaan sabun dan memasang stesen sabun anti-mikrob cecair atau berbuih.
Menghalang perkongsian sebarang barang-barang peribadi seperti pisau cukur, tuala, dan lain-lain
Memerlukan peralatan latihan sukan dihapuskan turun selepas setiap kali digunakan dengan pembasmi kuman yang tetap.
Lantai permaidani tidak digalakkan; jika ia sedang digunakan pastikan ia dibasmi kuman dengan kerap.
Menyekat penggunaan whirpool untuk mereka pemain yang memerlukan mereka, dan membasmi selepas setiap kali digunakan.
Menggalakkan (atau memerlukan) kerap membasuh tangan dengan sabun anti-mikrob.
Menyediakan mana-mana orang dengan luka terbuka botol individu sabun anti-mikrob untuk kegunaan peribadi.
Membangunkan rancangan untuk mendidik pemain pada kebersihan yang betul.
Di tempat-tempat yang mudah dilihat, hantar protokol bilik persalinan yang betul yang perlu diikuti untuk semua individu (iaitu "Notis - Anda dengan ini dijangka memainkan peranan anda untuk menjaga bilik persalinan bersih dengan ... mana-mana orang ditangkap tidak protokol berikut akan dihukum dengan sewajarnya" )
Menggalakkan (atau memerlukan) ujian mana-mana orang kakitangan atau pemain disyaki kes MRSA.
Menggalakkan (atau memerlukan) penggunaan yang betul sarung tangan untuk kakitangan merawat pemain dengan mana-mana isu-isu kesihatan yang berkaitan.
Adakah ini jaminan?
Kesimpulannya, tiada siapa yang boleh menjamin kes MRSA tidak akan berlaku, bagaimanapun mengambil langkah-langkah pencegahan yang betul banyak akan mengurangkan kebarangkalian wabak. Apabila wabak berlaku, banyak persoalan timbul dari Pegawai Kesihatan, Pemain, Ibu bapa, kakitangan dan pentadbir sekolah, bersama-sama dengan menunjuk jari tradisional. Hal ini terutama berlaku apabila menentang pasukan telah melawat kemudahan anda dan berhadapan dengan wabak. Jika anda mempunyai protokol yang betul di tempat, termasuk menggunakan disinfektan yang betul anda boleh yakin, untuk yang terbaik daripada kemampuan anda, semua langkah berjaga-jaga telah diambil.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar