Homeopati telah mengalami - Masa Untuk Perubahan yang

Homeopati telah mengalami - Masa Untuk Perubahan yang

Jika anda ingin belajar bagaimana untuk menangani isu-isu kesihatan yang mudah di rumah melalui murah, kaedah selamat, anda telah menyelesaikan langkah pertama anda ke arah kemerdekaan dalam penjagaan kesihatan anda ... mencari. Belajar untuk mengambil tanggungjawab untuk anda dan kesihatan keluarga anda memberi kuasa, selamat dan cekap kos. Beribu-ribu tahun ibu bapa telah menjadi nurturers, penjaga, pembantu kelahiran dan penyembuh. Ia hanya sejak abad yang lalu bahawa "perniagaan" kesihatan telah diserahkan kepada ahli di luar keluarga. Ini tidak berlaku secara tidak sengaja. Industri farmaseutikal adalah satu kuasa yang kuat dalam kehidupan Amerika. Ia membiayai kajian perubatan, sekolah perubatan, makmal perubatan dan bercuti untuk doktor. Ini merupakan satu usaha untuk menjual produk mereka. Selain itu, organisasi yang mempromosikan kaedah ini pemikiran adalah mereka yang mempunyai kepentingan yang berbeza daripada kita.

Sebagai perunding homeopati / pendidik, saya sering bertanya mengapa homeopati tidak lagi sedia ada di hospital-hospital dan mengapa doktor tidak menggunakannya. Saya menikmati peluang untuk menyampaikan sejarah singkatan itu perlu diberi perhatian.

Homeopathy diasaskan kepada undang-undang bunyi kesihatan pada lewat 1700-an di Jerman. Ia adalah kaedah saintifik tersebar di seluruh Eropah, Amerika Selatan, India dan Amerika Syarikat melalui doktor perubatan yang kecewa dengan keputusan mereka di perubatan konvensional hari. Ini bukan segelintir doktor, tetapi hampir 45% daripada MD pada 1800-an berpaling pulang pertumpahan darah, penggunaan merkuri dan menetapkan harian morfin. Apabila ia mengembara ke Amerika Syarikat, homeopati telah dipenuhi dengan kegembiraan dan kelulusan. Oleh itu, homeopati perubatan sekolah, hospital, farmasi dan klinik dibina untuk memenuhi semangat.

Nah, er, mungkin tidak semua berminat. Sesetengah doktor dan sekutu mereka yang tidak bersedia untuk mempertimbangkan kaedah baru dan lebih selamat rawatan, mempunyai bulu mereka bergolak. Malah, pakar homeopati, sekolah perubatan dan hospital besar telah memijak jari kaki AMA, serta industri farmaseutikal yang baru muncul. Walaupun homeopati disokong oleh orang-orang seperti John D. Rockefeller, Mark Twain, Daniel Webster, beberapa paus, Ibu Teresa dan ramai tokoh-tokoh awam yang lain, ia tidak lama sebelum ancaman bahagian pasaran menjadi satu kebimbangan bagi pihak lain.

Tidak lama lagi, kempen untuk menghapuskan medan telah dipupuk oleh AMA. Malah, asas di mana AMA telah mengikat adalah dalam pembasmian amalan homeopati. Jadi, ia perang salib telah direka sebagai pemacu dua: 1) bola hitam mana-mana doktor yang menggunakan homeopati atau yang merujuk pesakit kepada seorang doktor homeopati dan 2) merangka satu kempen pengiklanan yang bertujuan untuk orang ramai untuk menjatuhkan homeopati tidak boleh dipercayai.

Malangnya, Amerika Homeopathic Medical Society, masyarakat pertama di negara ini perubatan, tidak cukup memenuhi cabaran dan AMA (yang, dengan cara itu, adalah semata-mata sebuah organisasi perniagaan dan bukan berkuasa perubatan) telah berjaya. Menjelang tahun 1940-an, yang terakhir di hospital-hospital homeopati, sekolah-sekolah perubatan dan doktor telah "secara berperingkat-peringkat" keluar.

Kempen AMA bukan sahaja kematian homeopati selama setengah abad, tetapi kempen yang terus menangis perang menentang kiropraktik, naturopati, akupunktur dan lain-lain jenis perubatan tidak diiktiraf oleh AMA. Ia hanya sekarang, akibat bantahan orang awam Amerika untuk dadah perubatan yang kurang untuk menjadi ada, bahawa paradigma selamat, rasional dan bijak membuat kemunculan semula di Amerika Syarikat

Auspiciously, sesungut AMA dan sebagainya tidak menjalar ke bahagian-bahagian lain di dunia. Di England, keluarga kerajaan telah dan masih berpegang teguh kepada menggunakan pakar-pakar perubatan homeopati seperti yang dilakukan oleh Tony Blair dan keluarganya. Di Jerman, Itali, Perancis dan kebanyakan negara Eropah, kecuali mereka yang di bawah pemerintahan komunis, pakar homeopati sedang berganding bahu dengan doktor konvensional.

Hari ini di Amerika Syarikat, kita ditinggalkan dengan tiada penawar untuk kanser, ADD, kencing manis dan penyakit jantung. Autisme, yang tidak pernah di dengari penyakit hanya beberapa dekad yang lalu, berleluasa, serta asma kanak-kanak dan lain-lain penyakit kronik yang serius, namun terdapat lebih ramai orang pada ubat-ubatan berbanding sebelum ini dalam sejarah. Di bawah pengawasan perubatan moden, kita telah terakru apa-apa untuk penyakit kronik yang lain daripada teknik pembedahan.

Salah satu proses kesihatan utama kebanyakan rakyat Amerika hadapi ialah daripada pasif kami. Ia adalah kepercayaan bahawa seseorang itu menjaga kita ... kerajaan (FDA, USDA, Jabatan Kesihatan), doktor, AMA. Kami telah salah menganggap bahawa "mereka tidak akan membolehkan kita untuk dirosakkan", atau "dia / dia tahu segalanya ', atau lebih teruk lagi," ia adalah tugas mereka untuk memberikan ". Jika anda mengalami penginapan anda berada di hospital, anda mungkin tahu bahawa doktor, jururawat dan pentadbir hanya manusia dan pekerjaan mereka merangkumi lebih daripada "kes" kami yang tertentu.

Pepatah lama, "jika anda mahu ia dilakukan dengan betul, melakukannya sendiri", adalah kuat dan sering benar dalam hal kesihatan kita. Salah satu aspek yang paling menarik homeopati adalah bahawa ia dapat difahami dan mudah digunakan oleh sesiapa sahaja tidak sabar-sabar untuk menyediakan penjagaan rumah yang selamat, dan berkesan. Apabila salah satu menemui keanggunan, kesucian dan kuasa yang luar biasa bahawa homeopati menyediakan, paling tidak mungkin mudah kembali kepada cara-cara tahun-tahun terakhir banyak. Pertimbangkan, bukan sahaja melihat seorang perunding homeopati, tetapi yang lebih penting, belajar kaedah untuk merawat keluarga dan diri anda melalui buku, teleseminars CD dan. Mereka adalah mudah didapati dan pernah jadi memperkasakan. Supaya hidangan kehidupan pada masa akan datang daripada penyakit, seseorang boleh bersedia dengan minda yang berpendidikan dalam kaedah alternatif yang terbaik perubatan .... homeopati.

Maklumat yang diberikan dalam artikel ini adalah untuk tujuan pendidikan sahaja dan tidak boleh dianggap sebagai nasihat perubatan. Pembaca digalakkan untuk membuat pertanyaan bebas dan untuk mendapatkan nasihat daripada pembekal penjagaan kesihatan berlesen.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar