6 Kesihatan Herba Terbaik Untuk Musim Sejuk

6 Kesihatan Herba Terbaik Untuk Musim Sejuk

Bagi kita yang tinggal di hemisfera utara, musim sejuk yang lain adalah di atas kita. Ini bermakna batuk dan selesema dan lain-lain bug musim sejuk tekanan.

Tetapi, ini tidak bermakna tidak berkesudahan lawatan ke farmasi ...

Cuba remedi rumah semula jadi untuk melegakan tekanan jangkitan musim sejuk - mereka bekerja!

Batuk dan selesema boleh dipukul oleh apa yang ada dalam taman herba anda.

Belajar bagaimana untuk mencegah penyakit dengan menggunakan enam herba taman segar ...

Enam Best Kesihatan Herba untuk musim sejuk

1. Calendula

Ini adalah salah satu herba kesihatan kegemaran yang terbaik untuk musim sejuk - warna cerah di taman saya gladdens hati saya dan menyerikan hari. Gunakan calendula sebagai obat penawar untuk menyembuhkan kulit musim sejuk angin-luka, keradangan tenang, mempercepatkan penyembuhan dan berjuang ekzema. Ia mempunyai ciri-ciri antiseptik yang indah. Anda boleh menggunakan dipetik segar, bunga calendula terbuka untuk membuat penyerapan yang berkesan untuk sistem imun.

* Officinalis Calendula atau 'marigold periuk' adalah mudah, cepat mana bunga tahunan berkembang indah pada musim sejuk. Anda tidak perlu untuk memberi makan atau air kerap; ini rumpai Eropah hidup di dalam tanah yang lemah.

2. Rosemary

Gunakan rosemary, thyme pudina dan calendula untuk stim selesema dan selesema jauh. Bergabung dengan kulit limau, lemon balsem, calendula, lavender dan thyme dan digunakan sebagai antiseptik. Saya suka untuk menambah rosemary untuk mandi saya untuk merangsang peredaran darah ke kulit saya. Cuba beberapa titik rosemary dalam peresap untuk menjaga bug selesema keluar dari bilik tidur anda.

* Rosemary akan menahan angin dan garam di sepanjang dataran pantai.

3. Sage

Daripada semua herba musim sejuk yang terbaik untuk kesihatan, saya cadangkan bijaksana untuk merawat batuk dan selesema. Gunakan sebagai berkumur untuk sakit tekak - tanamkan tiga sudu teh sage daun dalam 250 ml air mendidih. Biarkan curam untuk 15 minit, tekanan dan sejuk. Berkumur tiga kali sehari.

* Sage tidak begitu fros tahan lasak kerana musim sejuk yang lain herba saka.

Kemudahan 4. Jantung atau Viola

Adakah anda terkejut melihat ini sebagai salah satu herba kesihatan yang terbaik untuk musim sejuk? Cuba mengunyah Viola tricolor untuk melegakan sakit kepala; anda akan terkejut dengan kesan herba ini indah. Anda juga boleh membuat rendaman sebagai teh untuk menurunkan demam, pembersihan toksin, atau sebagai ekspektoran anti-radang untuk batuk. Anda boleh menggunakan kedua-dua daun dan bunga tumbuhan ini cantik.

* Kemudahan Heart 's suka hidup dalam lembap, tanah yang kaya di bawah naungan. Ia akan bertolak ansur dengan matahari walaupun.

5. Pasli

Parsley adalah sumber yang baik vitamin A, C dan E yang membina sistem imun. Pastikan anda telah beberapa berkembang di taman anda (atau di dalam periuk) untuk memberi badan anda pinggir musim sejuk daripada jangkitan. Menggigit beberapa setiap hari, taburkan di salad atau campuran dengan epal atau tomato untuk jus segar yang lazat.

* Sentiasa mengambil daun luar pertumbuhan baru datang dari pusat. Anda juga boleh memanjangkan hayat kilang itu dengan memotongnya dari kepala berbunga.

6. Thyme

Jika anda mempunyai batuk atau selesema, merawat dengan thyme.It juga merupakan anti-oksida yang hebat dan tonik untuk membina sistem imun. Jadi jangan tunggu untuk penyakit musim sejuk untuk menyerang, membuat diri anda beberapa teh thyme dan menikmati secara teratur. Membuat kemasukan dan menghirup. Anda juga boleh menggunakan thyme dalam salad dan kuah dan casseroles musim sejuk anda dan stew.

* Thyme adalah hardiest daripada herba. Lebih banyak anda memilih yang lebih baik ia tumbuh.

Bagaimana Tumbuh Herba

Herba datang dari hemisfera Utara di mana musim panas yang panas kering dan musim sejuk yang basah itu tidak mengganggu. Walau bagaimanapun, mereka seperti perlindungan daripada angin dan lebih gembira dengan saliran yang baik dan sebanyak cahaya matahari yang anda boleh berikan kepada mereka.

Jangan bunuh herba kesihatan terbaik anda untuk musim sejuk oleh overwatering dan menahan keinginan untuk orang manja mereka dengan tanah terlalu kaya.

Jika herba anda adalah di dalam pasu, meletakkannya di atas laman dalam cerah dan mengeluarkan piring; akar mereka tidak suka akan berair. Memberi makan herba anda kira-kira sekali setiap 6 hingga 8 minggu.

Herba Penuaian

Pilihkan herba anda dalam kuantiti yang kecil dan meninggalkan dua mata pertumbuhan pada ranting untuk reshooting. Prun dan picit keluar sama rata seperti yang anda menuai. Cuba dan mengendalikan herba dituai anda secepat mungkin untuk mengekalkan khasiat penyembuhan. Gunakan ketika masih segar. Dan tidak meninggalkan layu.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar