Pemulihan Semulajadi Untuk Serangan panik - Bantuan Dari dahulu kala

Pemulihan Semulajadi Untuk Serangan panik - Bantuan Dari dahulu kala

Walaupun gangguan kecemasan boleh dikatakan sebagai satu fenomena yang baru-baru ini, kegunaan perubatan herba untuk rawatan kebimbangan dapat dikesan kembali ke Greece Purba. Hippocrates, seorang doktor Yunani dilahirkan pada 460 SM, disyorkan penggunaan herba St John Wort dua ribu tahun yang lalu dan ia masih popular dalam peranan itu hari ini.

Hippocrates adalah yang pertama (direkodkan) doktor untuk menyedari bahawa kebimbangan dan kemurungan adalah keadaan perubatan. Ini adalah agak luar biasa kerana ia hanya baru-baru ini bahawa penubuhan perubatan moden telah mengakui bahawa gangguan kebimbangan adalah keadaan tulen.

St John Wort, Kava Kava dan Valerian adalah beberapa herba yang paling biasa digunakan dalam rawatan kebimbangan. Jangan menganggap bahawa, kerana mereka adalah semula jadi, mereka adalah tanpa kesan sampingan. Sentiasa periksa dengan profesional sebelum mengambil mereka kerana mungkin ada komplikasi, terutamanya apabila digabungkan dengan ubat-ubatan lain.

Salah satu dictums Hippocrates 'adalah "Biar makanan menjadi ubat dan biar ubat menjadi makanan-Mu." Kata-kata yang bijak dan prinsip yang kita seolah-olah terlupa pada masa kini dengan penekanan kami pada makanan mudah. Dalam tergesa-gesa kita, ramai di antara kita pemakanan pengabaian dan ini tidak mempunyai kesan yang memudaratkan, bukan sahaja dari segi fizikal tetapi mental.

Semakin banyak moden pakar gangguan kebimbangan sedang mencari untuk diet kerana kedua-dua sebab dan penawar keadaan ini. Penggunaan yang berlebihan gula, kafein dan alkohol dianggap memainkan peranan dalam kejadian penyakit gangguan kebimbangan. Pada masa yang sama, vitamin dan mineral tidak cukup (dalam kes ini, vitamin B, kalsium dan magnesium) memburukkan lagi ketidakseimbangan dalam badan yang kemudiannya memberi kesan kepada aktiviti otak. Oleh itu, terapi pemakanan memainkan peranan penting untuk bermain.

Satu lagi petikan Hippocates 'adalah "Berjalan adalah ubat terbaik manusia." Sekali lagi, gaya hidup moden kita tidak meninggalkan banyak masa untuk aktiviti ini sama ada. Secara kebetulan, yang kurang bersenam telah didapati memburukkan lagi gejala kebimbangan. Satu kajian yang diterbitkan dalam American Journal of Psychiatry (2005) membuat kesimpulan bahawa latihan "mempunyai aktiviti antipanic akut."

Tidak semua orang suka bersenam atau mempunyai masa, tetapi berjalan selama 20 minit sehari dan mengamalkan pernafasan boleh memberi manfaat kepada semua, tetapi lebih-lebih lagi jika anda mengalami gangguan keresahan dan serangan panik.

Nasihat ini mungkin kelihatan sedikit mudah, tetapi ia tidak akan menjadi kali pertama kami telah membuat perkara yang terlalu rumit. Dengan keadaan sombong angkuh kami, kami sering diabaikan penawar dicuba dan diuji dari masa lalu dan digantikan dengan apa yang kita menganggap rawatan teknologi yang lebih besar dan lebih baik. Kita sering mencari, bagaimanapun, bahawa ini tidak bekerja dan juga yang kami harapkan dan sebagainya melihat ke masa lalu untuk idea.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar